Koszulka kredkami świecowymi malowana :)

W ostatnią sobotę przyjechała do mnie z rodzicami moja kochana 4-letnia bratanica Amelka :)
Jak zawsze jest to dzień pełen zabaw, radości i śmiechu. Było rysowanie, klejenie i tworzenie postaci z bajek. Większość pracy wykonałam sama, zaś mój mały gość przyglądał się i co nieco pomagał :) Kończyłam ozdabianie Klakiera, którego zrobiłam z wytłoczek po jajkach. Pomalowany brązową (lekki odcień rudego) farbą akrylową, ozdobiony czerwonym brokatem i ogonem z fioletowej bibuły (tak zażyczyła sobie Amelcia) dołączył do Smerfetki, Smerfa, Papa Smerfa i Gargamela,których zrobiłam 2 tygodnie temu. Nie był to 100 % Klakier, ale taki Amelkowy Klakier ;)

Od pewnego czasu chodził mi po głowie fajny pomysł na ozdobienie t-shirtu kredkami świecowymi. Tutorial znalazłam na stronie http://www.pinterest.com/, a dokładnie na stronie http://alphamom.com/family-fun/crafts/sandpaper-printed-t-shirt/, gdzie przedstawiono jak w łatwy i ciekawy sposób nadać rzeczy (np. podkoszulek, lniana torba, lniana serwetka) niepowtarzalnego uroku, z oryginalnym wzorem swego autorstwa :)

Do wykonania transferu potrzebne będą Nam:

- t-shirt (najlepiej biały bez wzorów),
 -kredki świecowe (mogą być najtańsze:))
- papier ścierny (cienki, gruby-wedle uznania)
- ręcznik papierowy ew. papier do pieczenia,
- żelazko

Poniżej prezentuję krok po kroku jak wykonać transfer.



                                                 Lista przedmiotów do wykonania  transferu.





Na papierze ściernym (tutaj gruby) rysujemy kredkami świecowymi dowolny obrazek. Amelcia uwielbia bajke Minionki więc narysowałam Jej Minionka, banany (ulubiony przysmak bohatera), kwiatuszki, oraz chmurki.





Przykładamy obrazek do t-shirtu pokolorowaną stroną, kładziemy papier śniadaniowy ew. papier do pieczenia.





ustawiamy żelazko na tzw. 2 kropki, prasujemy przez ok. 30 sekund





Efekt końcowy :)




Tutaj krótka prezentacja transferu na cienkim papierze ściernym na lnianym płótnie.

























Białe elementy wzoru to odbita kredka w jasnych kolorach.





Tutaj przykład transferu bez poprawiania kredek
Jak widać słabe odbicie.





Pracę na t-shircie posyłam na wyzwanie na blogu http://art-piaskownica.blogspot.com/. Link do wyzwania: http://art-piaskownica.blogspot.com/2014/03/muzyczno-urodzinowy-miesiac-w-art.html






Jeśli macie ochotę zapraszam do wykonania transferu. 
Ciekawa jestem Waszych efektów:) 
Życzę twórczych pomysłów.





                                                                       Pozdrawiam :)
                                                                            Mary :)
                                                                   






7 komentarzy:

  1. Witam,
    fajny pomysł z tymi kredkami :))
    Zapraszam do mnie http://kwiat-wisni7.blogspot.com/2014/03/wyniki.html
    bo wygrałaś u mnie kartkę :))) w SZMEKowym Hop-blog,

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miła niespodzianka :) dziękuję :) już wysłałam adres :) pozdrowienia :)

      Usuń
  2. świetny tutek ... a do Minonków mam iście wielką słabość ale ciiiiiiiiiii ;) dziękuję za udział w muzyczno-urodzinowym wyzwaniu AP :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też mam słabość :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Thank U very much :) Your blog is great :) I'm your follower :)

    OdpowiedzUsuń